TuliS Ikut SUKA Hati

Nuff!

Ke Lahad Datu ker Kite

Ok Assalmualaikum..salam sejahtera semua.Nie aku nk cerita waktu kami sekeluarga pergi ke Lahad Datu Sabah ada Majlis perkahwinan sepupu. Dia dapat wife dia lg jauh dr aku! org Sabah tue, aku org Sarawak jer heehee. Ok kisah ny bermula Aruah Ayah sedara aku tue abg kpd mak aku depa nie ada tiga beradik jer abg mak aku yg sulung tak dpt pergi jd mak aku sebagai adik bongsu jd haruslah pergi kan heehe, aku pun apa lg holiday tue jd aku mmg akn pergi sebab membalas waktu aku kawin dulu mereka sekeluarga semua pergi kenduri aku kt Kg.Tanah Hitam, Sematan Kuching Sarawak mmg ramai la keluarga belah aku yg pergi. ok balik cerita ke LD tue, masa tue baru reda sikit la situasi TEGANG KT sana korang pun tahu kn cerita yg tercatat dlm sejarah hitam tanah air kite, masa tue kami semua dlm mood holiday buat2 tak tahu apa yg terjadi. Sampai jer kt Airport Sandakkan kami di jemput oleh keluarga pengantin perempuan dan bermalam di sanddakan dahulu sebelum bertolak esk pagi ke LD yg mengambil masa lebih kurang 3 jam perjalanan darat.
Kami tak naik MAS bab kos agak tinggi hiihihi kerana hanya MAS shj ada mendarat terus kt airport LD, jd kami naik AIRASIA "NOW EVERYONE CAN FLY" heehee Penerbangan ambil masa 3 JAM kami sampai Sanddakan dlm jam 10-11a.m terus pergi mkn tgh hari,mkn ikan bakar dekat Pasar Apa ntah mmg sedap dan murah lps tuh checkin hotel dan rehat. Malam pulak aktiviti kami pergi mkan Seafood di satu restoran ntah tak igt nama ny. Cuma nk igtkan korang kalo nk mkn Seafood kt sini kena pandai pilih kedai,pilih menu, dan kuantiti tidak jadi mcm kami kos mkn utk lebih kurang 20org RM7++ lepas tue dh kenyang balik hotel terus tidurrrr, rehat cukup2 bab esk pagi nk tempuh perjalanan darat 3jam oiii bukan jalan HIGWAY PLUS tpi jln biasa turun naik bukit kongsi pulak dgn lori2 sawit yg memang panjang2 pehh ngeri tul kalo driver tue potong lori mcm lepas ker idak heehee, tpi mmg kami tak drive sendiri, driver2 nie mmg ahli keluarga pengantin perempuan sendiri depa lg pengalaman dgn jalan2 sini.

Enjoy gambar yg ak dh edit ngan yg original dr kamera..

Nie depan hotel tempat kami duduk tu, waktu pagi hari

Pasar Umum Sandakan kalo nk cari amplang n mutiara kt sini la

Jalan-jalan dalam pasar umum                  Nie tengah Kusyuk memilih mutiara

Tengok peniaga tengah bungkus macam-macam makanan seafood yg dah dikeringkan

Tiga beg jer balik semenanjung,jimat tak heehe

Selamat tinggal Sandakan, ada jodoh kite jumpa lagi yer

Sebelum naik flight posing dulu..bye2

Ok terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog yang tak seberapa nieh..
Jumpa lagi dalam entry yg baru nti..