Makan Malam Simple (SPAGHETTIE)

Assalamualaikum. hi apa kabar semua harap sihat-sihat hendaknya yer, maklum la skarang dah masuk 2 minggu negara kite menjalankan kutipan cukai GST huhuhu..mmg sekarang nie saya sendiri terasa dengan kenaikkan segala benda sekali perkhidmatan, sabar jerla harap ada jalan rezeki yg Allah lorongkan aminnn..

ok entry kali ni aku nak cerita pasal masak pulak heehee, baru nie aku ngan wife sibuk dgn kerja memasing, jd ak decide balik petang tu nk masak yg simple2 jer jd aku pilih nk masak spaghetti yg simple jer..



Aku guna sos Prego Alfredo mushrom rasa boleh la,cuma bau cendawan 
tue kuat sikit dari yg biasa perisa mushroom, warna pun cokelat sikit tak putih


Bawang putih,besar,cili,kentang,daging cincang,cendawan butang dlm tin lg heehee


Rebus Spaghetti letak garam, minyak sikit tak nk bg dia melekat


Goreng sekejap daging cincang tu


Tumis Bawang kecik,putih


Kuah spaghetti pakai prego Alferado mushrom


Siap, Kuah n spaghetti ny


Jemput makan yerr.

Ok terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog yang tak seberapa nieh..
Jumpa lagi dalam entry yg baru nti..

No comments: