Ion Board.!!

Sebut pasal ion bord nie aku nak cerita pasal yang aku punya, dia dah longgar la kat tempat welding dia tu, aku nak beli baru mahal, lagi pun sayang nak buang dah pakai lama tuh, jadi aku ambil keputusan untuk selenggara sendiri heehee, aku bukan kaki dia bawak pergi ker kedai welding ekzos kereta dekat area rumah aku nie aku suruh dia welding sikit dekat tempat yang dah nak tertanggal tue, siap duit jimat dia charge aku rm10 ringgit jer, lepas tue beli cat minyak rm3.50 modal yang aku keluar semua RM13.50 jer senang hati tak payah beli baru. Kalo beli baru agak-agak dalam RM30 ada kut..


Nie bekas dia welding, korang gosok sikit bagi bersih sebelum cat


Nie cat yang aku beli, banyak lebihnya, cat nak elak dia karat


Taraaa dah siap,bukan apa nak bagi dia tahan lama, kalo tak cat nanti karat rugi jer repair,heehe, comot sikit


ok cat dah kering, proses nak pasang balik

Korang nak tahu memang jimat banyak sangat kalo kite pandai nak repair sikit-sikit barang kegunaan rumah kite sendiri..sekarang nie pun ringgit makin jatuh jadi memang kena bajet betul-betul.




1 comment:

DYatie ABakar said...

Wow! Hehehe. Good job.