Tau Fu Fa Gula Merah yumm-yum!!

Tau fu fa, adakah nie makanan orang china ermm..apa-apa pun orang melayu buat pun sedap,
kat pasar malam hari jumaat dekat rumah aku nie ada pakcik-makcik nie dia jual air soya dengan Tau fu fa, aku paling suka dia punya tau fu fa gula merah perhhhh.. teringat masa aku kecik dekat ipoh pasar malam setiap isnin selalu beli dekat sorang pakcik nie, memang cukup semua rasa dia, tapi bila semenjak kedewasaan nie pakcik tu dah tak jual dan aku pun dah hijrah duduk KL nie jd nk cari yang sama tu memang tak ada, tapi Allah jodohkan aku dengan peniaga nie dekat jer dengan area rumah aku jadi boleh makan selalu haahaaa..
Sedap di makan ketika suam atau pun sejuk, aku paling suka yang sejuk fuhhhhh..



tengok meleleh ayaq liur aku


memang win la nie time dah sejuk, makan sambil tengok movie heehe




Pasal tau fu fa nie memang sangat cukup ciri-ciri dia tak lembut sangat,tak keras sangat, isi dia pun tak der rasa ubat yang kadang-kadang tak kena gaya korang leh cirit heeheee, bab perut aku nie memang sensetif hehee..


No comments: