TuliS Ikut SUKA Hati

Nuff!

Jalan-Jalan Cari Makan "Kuey Teow Kerang NOD"

Ok mula-mula sekali gerai nie memang legend aku lepak gerai nie sejak dari sekolah menengah lagi, kedai area manjoi nak cakap landmark tue susah sikit tpi kalo korang tanya orang situ "kuey teow nod" kompem depa tahu punya heheeh. kedai nie memang diuruskan oleh ahli keluarga jer sebab tukang goreng ayah, tukang ambil pesanan adik,tukang buat air abang,tukang potong ayam abang, sekarang tukang goreng dah turun ke adik, dulu waktu aku muda remaja ayah depa yang goreng, lepas tu zaman study mak depa yang goreng, lepastu zaman aku dah kawin abang sulung yang goreng, sekarang aku dah anak dua adik lelaki dia pulak yang goreng heheheee, yang buat sedap  & legendry kuey teow nie dimasak menggunakan dapur arang dari dulu sampai sekarang, memang sedap la kerang nya banyak, lepas tue kuey teow nie tak sesuai bungkus,kalo bungkus tak sedap,dia kena makan kat situ jugak baru umphhhh.gerai nie buka waktu petang hingga malam, menu lain pun ada bihun sup, nasi ayam, sup gearbox, semua tue pun sedap, wife aku suka nasi ayam dia heeh..

nie aku sesaja pesan kuey teow lebih, nah korang tengok tue makan untuk 2 orang jadinya, ker saja bagi lebih dia tau aku lama dah tak makn sini heheee.


pagi & tgh hari tutup yer jangan korang datang pulak.
Yang membuatkan aku kata kedai nie legendry sebab disini la tempat lepak aku dengan sahabat-sahabat baik aku dari dulu sampai sekarang kalau kami semua ada balik ipoh kompem akan lepak sini, sekarang semua jauh-jauh merantau huuhu bila la dapat peluang kembali duduk ramai-ramai kat gerai nie.

1 comment:

DYatie ABakar said...

Baca pada 27 sept jam 3.58 petang buat saya lapar dan nak sekarang jugak. Haha.

Nasi ayam pun x sedap bungkus. Kena mkn situ jugak.