TuliS Ikut SUKA Hati

Nuff!

JEREBU

Nampaknya keadaan jerebu di bandaraya kuala lumpur semakin serius, aku mendoakan agar cuaca jerebu ini beransur pulih secepat yang boleh,Aminn

korang tengok gambar tu aku ambil dari rumah atas angin aku heehe

Bila dah jerebu nie korang kena faham, kena kurangkan aktiviti luar, banyakkan minum air masak, menggunakan mask/topeng muka kalo nak keluar rumah..
Macam aku, mata nie memang sensetif tak boleh terdedah kepada habuk yang lama sebab nti mesti naik ketuit haahaa, buat masa nie pun dah naik tapi aku cepat atasi sebelum dia betul-betul timbul sebab aku dah biasa kena jadi tahu kalo dia nak jadi tu antaranya mata mula berair,mata pedih tetiba, tu tanda utama, 
jadi ada kesempatan aku singgah farmasi berdekatan jap beli 10 keping mask nie harga satu RM0.30 ada yang branded 3M harga seketoi RM7.50 haahaa.. aku beli yang murah jer.


Bagi aku masa nie memang aku akan selalu basuh muka, lepas tu tenyeh bawang putih dibelah dua pedih tahan jer lepas tu kena minum air lebih dari biasa, setakat nie yang aku amal tu allhamdullilah sembuh dengan izin Allah. 
( tenyeh bawang putih tue jangan tenyeh saja selawat mintak kat Allah agar disembuhkan )

No comments: